Starte skiferien i Geneve lufthavn?
Efter lavprisselskabernes indtog på markedet for flyrejser, er det blevet enormt billigt at flyve til Geneve lufthavn: Med udbydere som SAS og Norwegian kan du finde billetter helt ned til 600 kr tur/retur fra f.eks. København til Geneve i Schweiz. Selvom det umiddelbart virker mere omstændigt selv at arrangere din tur, er det faktisk letter end de fleste vil tro. For forbindelserne fra Geneve til f.eks. Chamonix, Avoriaz, Val Thorens eller Val D’Isere er utroligt gode. Flere private selskaber tilbyder transfer fra geneve lufthavn med op til mere end 10 daglige afgange. Men hvordan kommer man fra Geneve lufthavn til f.eks. Chamonix, Val Thornes, Val D’Isére eller Tignes?
Leje bil eller købe shuttle service fra Geneve lufthavn?
Det billigste og letteste alternativ er at benytte en shuttle service fra Geneve med priser helt ned fra 25 Euro pr enkelttur, i en delt minibus, eller op til 100-200 Euro for limousine service. Selvom delt service lyder besværligt, så tilbyder de fleste af udbyderne (Der er langt over 10 som kører fra Geneve lufthavn) at sætte dig direkte af på dit hotel eller residence uanset om du leder efter en transfer geneva-chamonix eller til f.eks. Val D’Isere. Derudover tilbyder mange af selskaberne også rabatter på alt lige fra skileje til f.eks. booking af lifkort, så du hurtigt kan komme på ski om morgenen.
Afstand og transport tid fra Geneve lufthavn til Chamonix / Avoriaz / Val D’Isere / Tignes
- Geneva-Avoriaz = Ca. 1 time
- Geneva-Morzine= Ca. 50 minutter
- Geneva-Val’D’Isere= ca 1 time 40 min
- Geneva-Chamonix = Ca 40 minutter
- Geneva-Tignes = ca. 1 time 50 min
- Geneva-Val Thorens ca 1 time 50 min
Privatleasing af bil vinder massivt frem i Danmark
Flere og flere danskere beslutter sig for at privatlease bil frem for at købe sin nye bil. Tendensen har været meget signifikant, og efter leasingselskaberne er begyndt at åbne op for at private også kan lease sin nye bil, er der begyndt at ske meget på markedet. Easyfleet har tidligere udtalt til DR at selvom om markedet nærmest er eksploderet mener man ikke at det har toppet endnu. I flere andre lande end Danmark udgør leasing op imod 80% af antallet af nye biler.
De nye registreringsregler hjælper tendensen på vej
En af faktorerne som har sat ekstra skub i tendensen i forhold til væksten i privatleasede biler, er de nye regler om registreringsafgifter. I sin enkelthed betyder det at man kun betaler afgift for den periode hvor bilen er registreret (på nummerplader red). Det betyder så at leasingselskaberne dels får reduceret sin risiko betragteligt, men ligeså vigtigt at kapitalbindingen i bilflåden er væsentligt lavere. De leasede bilver bliver nemlig typisk videresolgt til udlandet efter de har været ude på de danske veje i mellem 24 og 36 måneder.
Forsikring & leasing
En anden fordel ved denne type ordning er de typisk mange penge man kan spare på at at kombinere leasing og bilforsikring – fordelen for forsikringsselskaberne er at kan opnå en kritisk masse hvilket igen betyder at de vil kunne tilbyde en billig bilforsikring hvor besparelsen altså sendes videre til privatforbrugeren.